Balanç 2014 del Punt de Serveis Juvenils de Santa Coloma de Queralt

05/02/2015 Actualitat

Balanç 2014 del Punt de Serveis Juvenils de Santa Coloma de Queralt

Al llarg de l’any 2014 el Punt de Serveis Juvenils de l’Ajuntament de Santa Coloma de Queralt ha organitzat 14 activitats dirigides a la població jove on hi han assistit prop de 300 persones.

• Programa d’alfabetització digital Connecta’t
  • Xerrada de primers auxilis per alumnes de 3r d’ESO de l’Institut Joan Segura i Valls
  • Xerrada “Sóc jove i vull anar a l’estranger”
  • Xerrada “L’ús i l’abús de les TIC entre adolescents” per a famílies i docents
  • II Concurs Instagram Sant Jordi #23a2014scq
  • Participació a les IV Jornades d’Adolescència sobre l’ús i l’abús de les TIC
  • Joc de la Conca “el puzle”
  • Jocs d’aigua a la piscina
  • Taller “Aquí hi ha marro”
  • Transport Jove
  • Xerrada “Sense feina? L’autoocupació és la solució”
  • Sessió informativa sobre Garantia Juvenil
  • Reunió de regidors de Joventut de la Conca de Barberà
  • Xerrada i presentació del llibre “Els homes de Felip V”
  • Participació al Parc de Nadal

A més, la regidoria de Joventut de l’Ajuntament ha organitzat o col·laborat en les activitats nadalenques, la Flama del Canigó, l’Androminíac i el Santacatrònic 4.0.

D’altra banda, la regidoria de Joventut de l’Ajuntament de Santa Coloma de Queralt, en el marc del Pla Local de Joventut 2012-2015, va dissenyar el Projecte de Dinamització Juvenil 2014 que li va permetre acollir-se el mes d’abril a la convocatòria de concessió de subvencions als ens locals en matèria de Joventut, per la qual li van ser atorgats 1.552,00€.

El Punt d’Informació Juvenil Keressus

El Punt d’Informació Juvenil Keressus, de titularitat municipal, ha atès 136 usuaris; 73 de presencials, 24 telefònics i 39 en línia. La major part de consultes tenen lloc entre abril i juliol amb 46 consultes i entre desembre i gener amb 45.

El servei que s’ha prestat en aquestes consultes ha estat d’informació i orientació en un 47%, de tramitacions en un 6%, generalment tramitació de carnet d’alberguista o de carnet d’estudiant, i amb un 47% assessorament especialitzat.

Els usuaris que han fet consultes al PIJ Keressus han sigut majoritàriament joves de 16 a 20 anys en un 33% i persones majors de 35 anys en un 24%. Així mateix, pel que fa el sexe està molt igualat: 51% de dones i 49% d’homes. Destacar també que les persones que accedeixen menys al servei del PIJ són les que no tenen estudis amb un 9% i les que més, són aquelles que cursen o han cursat estudis postobligatoris i no universitaris amb un 35%.

Els temes més consultats han estat la cerca de feina, la formació en el lleure, l’associacionisme i participació i les activitats d’oci. Finalment apuntar que el 89% de consultes s’han fet en llengua catalana.

El Punt d’Informació Juvenil Keressus està situat al Castell dels Comtes i és obert de dilluns a divendres de 9h a 14h i dilluns a la tarda de 16h a 19h. Així mateix, si es desitja, la tècnica de Joventut fa permanències al Punt els divendres de 15.30h a 18.30h.