Body painting, chill out saludable, simulador de conducció TCC i el joc de l’Oca de la Conca a la piscina de Santa Coloma de Queralt

10/08/2015 Actualitat

El taller d’estiu body painting serà la primera i es durà a terme el proper dimarts 4 d’agost a les 12 h a la piscina municipal. Durant un bona estona els infants i joves podran pintar-se el cos amb colors traçant formes que expressen diferents motius, objectes, animals...
Dimecres 5 d’agost a partir de les 5 de la tarda hi haurà el simulador de conducció Honda-TCC i el Chill Saludable.

El simulador és un aparell que modelitza sistemes reals o hipotètics per ordinador amb el fi de fomentar la seguretat en la conducció i prevenir els accidents de trànsit, ensenyant a anticipar i reaccionar de manera adequada davant diferents situacions de risc. Així, l’aparell procura reproduir el comportament d’una moto i les sensacions de conduir-la i, al mateix temps, ens posa en situacions de risc com ara canvis en la meteorologia, canvis en l’estat de la via, reaccions adverses d’altres conductors i vianants, etc.

Aquesta activitat està pensades per treballar l’educació vial i contribuir a la disminució dels accidents de trànsit. L’activitat està destinada als joves amb l’objectiu de sensibilitzar sobre la importància i gravetat dels problemes i les conseqüències de les conductes de risc i l’accidentalitat.
El Chillout saludable és un taller de còctels sense alcohol, una alternativa exquisida, saludable i elegant que ofereix l’oportunitat de plantejar-se una altra manera de beure.

Les proves tenen per objectiu simular els efectes de l’alcohol mitjançant unes ulleres amb un filtre especial. Els participants han de servir-se aigua en un got, intentar obrir un pany, circular adequadament per un circuit, etc. Si superen la prova podran realitzar el taller de còctels sense alcohol, una alternativa exquisida, saludable i elegant que ofereix l’oportunitat de planejar-se una altra manera de beure. En aquest taller se’ls ensenyarà a fer combinats amb sucs, fruites, xarops, sucre, begudes gasoses, begudes energètiques, etc. Es podran realitzar quatre combinats diferents: “el tropical” fet a base de grosella i suc de plàtan o de pinya, “el dolç d’estiu” fet amb grosella i xarop de kiwi, “el diable” fet amb beguda energètica, suc de taronja, grosella i xarop blau, i “els mojitos” que podien ser de maduixa o de llimona i que estan fets a base de llimona, llima, sucre, menta, gasosa i suc de fruita. El taller té per objectiu conscienciar els joves dels efectes fisiològics del consum d’alcohol alhora que donar conèixer altres possibilitats de festa més saludable.

Dijous 6 d’agost a les 5 de la tarda es durà a terme el joc de l’oca. El Joc de la Conca “l’Oca” és una barreja entre el joc de l’Oca tradicional i el Trivial, però adaptat a la Conca de Barberà. El taulell és una lona de 6m de llarg per 4 d’ample, aproximadament, que té serigrafiat un dibuix de la Conca de Barberà amb 70 caselles que corresponen als pobles i pedanies de la comarca. S’hi juga amb un dau gegant i hi poden participar 4 equips formats cadascun per un màxim de 3 membres.
L’objectiu de l’Oca és contribuir a generar un sentiment de pertinença i d’arrelament municipal i comarcal i donar a conèixer la comarca. Per aquest motiu, quan els participants caiguin a la casella del l’oca hauran de contestar una pregunta sobre la Conca de Barberà per tal de poder continuar avançant.