El Club Bàsquet Àguiles dona el tret de sortida a la Festa Major de Santa Coloma

16/08/2018

El tret de sortida de la Festa Major de Santa Coloma de Queralt fou aquest dimarts 14 d’agost amb el tradicional pregó de festes realitzat al Pati del Castell dels Comtes. La cerimònia que s’inicià a 2/4 d’11 de la nit, fou dirigit i organitzat pel Club Bàsquet Àguiles en motiu dels seu 50è aniversari. La cerimònia tingué diferents pregoners, tots ells i elles amb un passat vinculat al club i que ens anaren desgranant els inicis del club, què significà per a la seva vida formar part d’un club com els Àguiles, i tot els valors que representa el club, més enllà de l’àmbit esportiu.

L’alcalde de la vila, Magí Trullols, es dirigí al públic per desitjar una bona Festa Major a tots els convilatans i a tots aquells que visitin la nostra vila per gaudir de qualsevol de les activitats programades per les diferents entitats de la vila o que el mateix Ajuntament ha preparat pensant en una oferta variada i per a totes les edats. Felicità també durant el pregó al Club Bàsquet Àgulies per la seva llarga trajectòria i a les entitats i persones que més endavant rebrien el reconeixement de la vila. Al final del seu pregó es mostrà esperançat en el futur de la vila i en la resolució dels conflictes polítics que tant ens aclaparen.

Seguidament, es realitzaren l’entrega de premis dels diferents concursos organitzats en el marc de la festa major, el literari, el fotogràfic i el de cartells. El Marc Vergés, conductor i presentador del pregó, convidà a pujar a la guanyadora del Concurs de Cartells de la Festa Major 2018, la jove Maria Pontnou Bartolí. En els premis literaris, en la categoria de Literatura Infantil (B) el primer premi fou per Maria Ferran Comaposada per La finestra i el segon premi per Jo mateixa de Sara Corsellas Nadal. En la categoria de Literatura d’adults (A), el primer premi fou per Guillem Carreras Albareda per l’obra Drama en tres actes, el segon premi per Jordi Carulla Solé amb La meva festa, i en tercera posició Sílvia Vivas Solé amb Garbuix d’amor. En el Concurs fotogràfic, aquest any sota el lema Pedra i ferro a la Baixa Segarra, el primer premi fou per a Mercè Piqué Corbella, el segon premi fou per a Jordi Carulla Solé, i el tercer premi per Laia Roca Trullols.

Un cop entregats els premis dels concursos, es passà als diferents reconeixements que lliura l’Ajuntament a persones i entitats colomines i que enguany han estat per a joves esportistes com Francina Masegué per la fita de classificar-se primera de la seva sèrie en 300 metres llisos ens els campionats d’Espanya; per a Marina Roca, pels seus èxits en natació, com la segona posició en Relleus 4x100 estils i la seva participació als campionats d’Espanya; i per Núria Moix, per aconseguir diferents pòdiums en salt d’alçada, tetratló en pista coberta i pentatló als Campionats de Catalunya. Les entitats que tingueren un reconeixement en aquesta cerimònia foren, els Amics del Romesco, pels seus 25 anys de Romescada Popular; un altre guardó fou per a la coral infantil i juvenil Corxeretes, pels seus 15 anys de treball musical i projectes; i, finalment, l’entitat que rebé l’últim reconeixement foren el Club Bàsquet Àguiles pels seus 50 anys d’història i d’èxits, campionats i il·lusió. Tots els premis foren entregats pels diferents regidors que formen el consistori colomí.

Enmig de pregons dels deu membres del club i de guardons i reconeixements, els joves del Club Àguiles ens sorprengueren amb tres actuacions de basketbeat que agradaren molt al públic assistent, es posà el ja tradicional ram a la geganta i s’acabà amb l’encesa del foc de mà dels Diables Keressus.

Aquí no acabà tot, però, perquè a continuació s’encengueren per primera vegada els llums que il·luminaran la torre del castell. A partir d’ara, doncs, els dos monuments més alts de la vila, el campanar de 40 metres i la torre del castell de 26, estaran sempre il·luminats.