El conseller Rull visita Santa Coloma

31/01/2017 Actualitat

El conseller Rull visita Santa Coloma

El divendres 20 de gener, la Sala Merlets del Castell dels Comtes de Santa Coloma acollí el 36è Consell General de Muntanya, òrgan col•legiat que actua com a òrgan de consulta i assessorament en totes les qüestions relatives a la política de muntanya.

L’acte comptà amb la presència de diferents membres del Consell General, entre ells el president i conseller de Territori i Sostenibilitat, Sr. Josep Rull, el vicepresident i director general de Muntanya, Sr. Albert Alins i la delegada del govern de la Generalitat a l’Alt Pirineu i Aran, Rosa M. Amorós.

L’alcalde de Santa Coloma i amfitrió de la jornada, el Sr. Magí Trullols, fou l’encarregat de donar la benvinguda als assistents i iniciar la jornada, tot posant èmfasi en la necessitat de treballar per posar fre a les problemàtiques comunes que actualment pateixen els municipis i comarques de muntanya, destacant, entre altres, l’important regressió demogràfica, l’envelliment i poca densitat de població, la baixa natalitat i l’excessiva dependència del sector primari.

També va voler deixar ben palesa la inquietud afegida que viu Santa Coloma amb la problemàtica de l’aigua no potable. Realitat ben coneguda pel conseller Rull, a qui va instar per tal de trobar-hi una ràpida i definitiva solució.

El Sr. Rull, en la seva intervenció, es va donar per coneixedor de tota aquesta problemàtica i va posar de manifest la voluntat per part del Consell de buscar polítiques encaminades cap a la cohesió i equilibri  territorial, incidint en el concepte de Revolució 4.0, aquella revolució digital que ha de posar en valor el talent i el coneixement, també en les zones i municipis de muntanya.
El vicepresident del Consell, el Sr. Alins, fou l’encarregat d’explicar els diferents temes de l’ordre del dia, entre ells, l’aprovació de l’acta de la sessió anterior, la incorporació de nous membres al Consell General de Muntanya, informació relativa als convenis d’accessos a nuclis, i l’estat de tramitació de la nova llei de muntanya que el portà a realitzar una acurada diagnosi sobre les diferències i mancances que existeixen entre les comarques de muntanya i la resta de Catalunya en aspectes com la taxa de natalitat, nivell d’instrucció, població en situació d’atur, producte interior brut, espais naturals, xarxa viària, etc. Finalment, s’obrí el torn de paraules, on els diferents assistents plantejaren les problemàtiques que sorgeixen en àmbits com els pressupostos destinats a millorar la xarxa viària a les comarques i municipis de muntanya, o bé el problema referent a l’atur.

El 36è Consell acabà amb l’agraïment per part del president a l’alcalde i als regidors de Santa Coloma presents a la sala per la seva acollida, a tots els presents per la seva assistència, i amb el compromís de treballar plegats per complir el calendari d’aprovació per a la nova Llei de Muntanya que actualment s’està gestant.