Els “Invencibles” es reuneixen a Santa Coloma de Queralt

04/10/2017

Els “Invencibles” es reuneixen a Santa Coloma de Queralt

El diumenge 1 d’octubre, Santa Coloma de Queralt es convertí en la seu d’una nova edició del Circuit Mundial Eternal Running Invencible, la cursa d’obstacles més esbojarrada.

Els participants, vinguts no només d’arreu de Catalunya, sinó també de Madrid, València, Castelló, Sevilla o Saragossa, gaudiren d’una matinal esportiva on la diversió estava assegurada. Un dels elements que distingeix aquesta prova esportiva són els obstacles, així doncs, diumenge els 80 obstacles estaven preparats per posar a prova les capacitats i l’afany de superació dels participants, entre els quals es trobaven la Tempesta Elèctrica, El Laberint, El Coliseu, La Piràmide, El Tobogan INVENCIBLE de 6 metros, El Deslizator, El Tsunami, Els Inflables Bojos, La Tela d’ Aranya, La Ràfia, Els Camions de Palla, El Resplendor, la zona de foc, etc.

Així doncs, a partir de les 9 del matí, s’esperaven l’arribada dels més de 1230 inscrits, a la zona poliesportiva de Santa Coloma de Queralt, on tenia lloc la recollida del dorsal, una gran zona d’obstacles i la meta. El punt de sortida es realitzà a la Plaça Major,  que cap a 2/4 d’11 del matí s’anava omplint de futurs invencibles, fins a un total de 834 participants, que a les 11 començaven a córrer en busca de la diversió i amb l’afany d’arribar al final i convertir-se en Finishers Invencibles. El recorregut, iniciat a la Plaça Major, seguí cap a la zona poliesportiva, després cap al polígon industrial del Pont de la Barquera, tombaren per camins entre Santa Coloma i Aguiló, baixaren altra vegada cap al polígon, on es trobava l’avituallament, i seguiren fins al poliesportiu, on els esperaven una gran quantitat d’obstacles i l’esperada meta. A les 2 del migdia, tingué lloc l’entrega de premis a càrrec del mateix director de l’Eternal Running, Rubén López, l’alcalde, Magí Trullols i la regidora d’Esports i Lleure, Lali Masip.

Els guanyadors de la general en la categoria d’homes foren, en primera posició, Roger Martí (35’54’’), en segona posició José Manuel Camacho (36’16’’) i en tercera posició Marc Toda (36’18’’). En la categoria femenina, la guanyadora fou María Sánchez (53’04’’), en segon lloc Victoria Serrano (53’09’’) i la tercera posició fou per a Noemí Rodríguez (54’09’’). Els guanyadors locals en la categoria masculina foren Xesc Padró (40’29’’), Ot Mullerat (41’07’’) i Miquel Alonso (42’38’’); en la categoria femenina local la guanyadora fou Maria Casajoanes (1h02’06’’), Anna Sánchez (1h02’07’’) i Anna Robles (1h04’45’’). Cal destacar també la primera posició del colomí Adrià Trullols en la categoria de Bombers (1h16’08’’).

Tots els participants, després de superar els 10km i 80 obstacles, s’endugueren una camiseta de l’Eternal Running, un plat de paella, la medalla finisher invencible, i obsequis per part dels patrocinadors i col·laboradors. Pel que fa a les dades dels participants, un 73% foren homes i un 27% dones, gairebé un 60% tenien entre 21 i 36 anys i un 76% dels corredors eren d’arreu de Catalunya.

El fundador i CEO de l’Eternal Running Invencible, Rubén López, va destacar al finalitzar la jornada dos punts, d’una banda, les ganes i esforços per part de l’Ajuntament per tenir al seu municipi una prova d’un Circuit Mundial com l’Eternal Running, i per altra banda, l’èxit de la prova i les ganes de tornar l’ant vinent, al 2018, on estar segur que tindrem més de 2000 finishers invencibles a la línia de la meta.

Des de l’Ajuntament de Santa Coloma de Queralt es valora positivament aquest esdeveniment, malgrat que coincidís amb la jornada de l’1O, es visqué una vetllada esportiva, agradable i divertida que concorregué amb tota normalitat, i que més enllà d’haver contribuït a fomentar l’activitat esportiva, ha estat una oportunitat per donar a conèixer Santa Coloma de Queralt, d’ubicar-la al mapa i donar-li major visibilitat i projecció, alhora que ha contribuït a l’enfortiment d’altres sectors, com l’hostaler i el comercial.

Des del mateix Ajuntament i especialment, des de la Regidoria d’Esports i Lleure de Santa Coloma, es vol agrair profundament a totes les persones que han fet possible la realització d’aquest gran esdeveniment esportiu: als mateixos corredors, als voluntaris i a les empreses i comerços col·laboradors, a tots vosaltres, moltes gràcies!

Àrea de comunicació