Inici de les obres a la Plaça de la Pau

15/09/2017

Inici de les obres a la Plaça de la Pau

Durant la última setmana d'agost es començaren unes obres d'arranjament i millora de la Plaça de la Pau, amb la voluntat de retornar a aquest espai l’esplendor i la vida que mereix.

Les obres d’arranjament a la Plaça de la Pau tenen com a objectiu convertir aquest espai en un lloc de gaudi, de reunió, un espai per a realitzar-hi actes i esdeveniments, és a dir, un espai viu i, sobretot, per donar una major visibilitat a l’església de Bell-lloc. Les principals intervencions es centren, d’una banda, en el paviment, amb l’extracció de les lloses de pedra, que seran reutilitzades per al paviment del jardí del Castell dels Comtes, i la consegüent pavimentació de la Plaça, corregint així, l’evacuació d’aigües pluvials que afecten l’ermita. També es renovarà el paviment del vial que travessa la plaça, es permetrà la circulació de vehicles però es delimitarà l’espai amb un color de paviment diferent del de la plaça. Per altra banda, es millorarà l’actual sistema d’escales, que seran substituïdes per unes grades que permetran arribar fins a un mirador i corregir els problemes de seguretat que havien generat les anteriors escales.  Amb la idea de visibilitzar millor i atorgar un paper principal a l’església de Santa Maria de Bell-lloc es talaran els arbres i també es renovarà i complementarà l’enllumenat. Com en l’anterior plaça, també es col·locaran una font i uns bancs.

En el projecte d’obra inicial es preveia la senyalització al paviment del claustre del Convent, per aquest motiu s’encarregà a l’empresa Iber, d’Arqueologia, Patrimoni i Turisme, que dugués a terme una recerca arqueològica amb un georadar i unes prospeccions que permetessin intuir el perímetre del claustre que hi havia hagut annex a la mateixa església. Malgrat tot aquestes indagacions han resultat nul·les i és per això que no es senyalarà el claustre. L’arqueòloga del Departament de Cultura ha visitat també les obres, ha vist el resultat de l’estudi i ha felicitat l’Ajuntament per la iniciativa de la recerca, però veient els resultats ha recomanat de no assenyalar allò que no es pot delimitar amb cap mena d’exactitud.

Així mateix, el projecte de les obres d’actuació a l’entorn del BCIN (Bé Cultural d’Interès Nacional) tot i no ser preceptiu s’ha presentat al Departament de Cultura per assegurar la seva aprovació.

Aquestes obres d’arranjament i millora de la Plaça de la Pau s’allargaran fins a final d’any, ja que el termini previst és de 4 mesos. Aquesta obra és finançada amb el suport de la Diputació de Tarragona, dins de la línia de subvencions del Pla d'Acció Municipal 2017, amb una aportació de 199.593,57€.