L’Escola de Música de Santa Coloma participa en una trobada a Valls i en el Concert Comarcal de Primavera a Barberà de la Conca

12/04/2017

El dissabte 1 d'abril l'Escola Municipal de Música va participar en dues activitats, al matí a Valls i a la tarda a Barberà de la Conca.

Al matí va tenir lloc al Centre Cultural Municipal de Valls, l'estrena de la cantata En Calvin no sap volar, basada en un conte de Jennifer Berne que explica les aventures d’un estornell lletraferit. Va musicar el conte la professora i compositora vallenca Rosabel Bofarull, també autora de les lletres i coordinadora de tot el projecte.La trobada organitzada per l’Escola Municipal de Música “Robert Gerhard” de Valls que convidà a les Escoles Municipals de Música de Torredembarra i Santa   Coloma de Queralt, a més de l’Escola del Bosc de Rubió i l’Escola Petits Voladors d’El Vendrell.

Va ser un matí màgic, 25 minuts d'emoció a través de la interpretació dels més de dos-cents alumnes que van omplir el centre cultural per posar veu a la cantata. El cor, amb 160 nens de 4 a 7 anys, va cantar de valent. L'orquestra, amb gairebé 50 músics de 8 a 12 anys van acompanyar l’obra reforçada per set professors de l’Escola de Música de Valls. Van ser un bon nombre de professors de les diferents escoles treballant les cançons des de principis d’any fins el dia de l’estrena.

A la tarda, més de seixanta alumnes de les escoles municipals de música i una vintena més de l’escola Valldemur de Barberà de la Conca van protagonitzar un gran Concert Comarcal de Primavera que tingué lloc en aquesta darrera població. La gran novetat d’aquest any, pel que fa al concert en si, va ser la intervenció de vocalistes en algunes de les peces que es van interpretar. I també una major presència d’instruments musicals moderns com per exemple guitarres elèctriques i bateries. Al costat, però dels tradicionals violins, pianos o flautes.

L’escola municipal de música de Santa Coloma de Queralt va portar al concert els conjunts instrumentals de nivell elemental i de grau mitjà i dos combos. Pel que fa al repertori, van interpretar peces clàssiques, música tradicional irlandesa i composicions actuals d’intèrprets tan coneguts com Abba, John Lennon o Lax’n Busto.

L’escola municipal de música de Montblanc va actuar en segon lloc. Va portar al concert el grup de vent, un trio de guitarres i un magnífic duet de violins que van interpretar peces de música clàssica amb arranjaments realitzats pel mateix professorat del centre, també música tradicional irlandesa i espirituals negres.

L’escola municipal de música de l’Espluga de Francolí, per la seva part, va aportar un conjunt instrumental juvenil i un combo, també juvenil, que van interpretar majoritàriament música actual com un reggae de Bob Marley o la coneguda One moment in Time.
Però sens dubte la part més emotiva del concert va ser la interpretació del Cant Comú amb la participació de tots els joves músics de les tres escoles. En aquesta ocasió la peça elegida havia estat la cançó popular El monstre de Banyoles, dirigida per la Sara Hernández i que va comptar amb la participació protagonista dels alumnes de l’escola Valldemur.

Per últim, la part institucional va anar a càrrec de l’alcalde de Barberà, Marc Rovira, que va ser l’encarregat de donar la vinguda al nombrosíssim públic assistent tot recordant el significat de l’edifici on es portava a terme el concert, el local social de la Cooperativa. Posteriorment, per tancar l’acte, el conseller comarcal de Cultura i alcalde de Solivella, Enric Capdevila, va lliurar uns records a tots els centres participants i a l’ajuntament de Barberà de la Conca després de dirigir unes paraules als assistents recordant el perquè del concert i felicitar tots els participants.

(Text: Escola Municipal de Música de Santa Coloma i Servi Conca)