Oriol Amorós entrega els certificats del curs d’alfabetització de Santa Coloma de Queralt

26/07/2017

El passat dilluns, 24 de juliol, a la Sala Merlets del Castell dels Comtes de Santa Coloma es realitzà l’entrega dels certificats del curs d’alfabetització Lletres per a tothom. L’acte s’inicià a les 11 del matí i comptà amb la presència del Sr. Oriol Amorós, Secretari d’Igualtat, Migracions i Ciutadania de la Generalitat, la Sra. Anna Garcia de l’Àrea de Programes i Territori de la SIMC, el Sr. Agustí Cerdan, de l’Àrea de Relacions Interdepartamentals i Participació de la SIMC, del consistori colomí hi acudí el Sr. Magí Trullols, alcalde, la Sra. Assumpció Canela, regidora de Sanitat, Serveis Socials i Gent Gran, i Ramon Mullerat, regidor d’Hisenda, Comerç i Promoció Econòmica. A l’acte, que consistí en l’entrega dels certificats del curs d’alfabetització, hi acudiren les alumnes del curs i les voluntàries, i també, Laia Garcia, tècnica en Polítiques Migratòries del Consell Comarcal i artífex d’aquest projecte.

L’acte l’inicià el Sr. Magí Trullols amb la benvinguda a tots els assistents on destacà la importància i necessitat de desenvolupar aquests cursos i acabà donant les gràcies a totes les persones, alumnes i voluntàries i, entitats que han fet possible aquest projecte, especialment a l’Associació de Dones Colomines i a l’Escola Cor de Roure. Continuà el parlament, el Sr. Oriol Amorós que descrigué breument com Catalunya ha abordat la immigració i afirmà la gran tasca que es fa a partir dels cursos d’alfabetització ja que permeten als nouvinguts entendre i relacionar-se amb els principals elements socials com l’escola, l’ajuntament o el metge. Finalment, es feu l’entrega dels certificats a les alumnes del curs d’alfabetització Lletres per a tothom que s’ha desenvolupat a Santa Coloma de Queralt amb l’objectiu de promoure l’alfabetització en català de les persones adultes d’origen estranger i esdevenir un pas previ per accedir als cursos inicials del Consorci per a la Normalització Lingüística. Les diferents parts feren palès al secretari, Oriol Amorós la voluntat de continuar realitzant aquests cursos a Santa Coloma tenint en compte els bons resultats a nivell social i cultural.