Santa Coloma celebrarà un Sant Jordi marcat per la música i la cultura

13/04/2018

Santa Coloma celebrarà un Sant Jordi marcat per la música i la cultura

Sant Jordi és la festa de llibre i la rosa, un dia de reivindicació de la cultura catalana que es celebra amb la realització de diferents actes. Aquest any, Santa Coloma dedicarà dues setmanes a la festa de la cultura i l’amor, dues setmanes marcades, principalment, per la música i la cultura, però tampoc hi faltaran les activitats infantils o les tradicionals parades de llibres i roses. Els actes s’iniciaran el proper dissabte 14 d’abril amb un intercanvi de pianistes entre l’Escola Municipal de Música de Santa Coloma i l’Escola Municipal de Tàrrega que acabarà a les 5 de la tarda amb un concert obert a tothom, a la Sala Gran del Castell dels Comtes. Els actes seguiran el divendres 20 d’abril, a 3 quarts de 7 de la tarda; sota el títol Imatges que fan història, l’Arxiu Comarcal de la Conca de Barberà presentarà diferents pel·lícules sobre esdeveniments colomins de la segona meitat del segle XX. Seguidament, a les 8 del vespre, la Sala Merlets del Castell dels Comtes acollirà la presentació del número 10 de la revista “Cultura i Paisatg a La Ruta del Cister”  a càrrec de Josep M. Rovira i Damià Amorós. La revista “Cultura i Paisatge” és una de les millors formes de conèixer a fons el territori que conforma La Ruta del Cister, amb informació i reportatges de tres comarques, tres monestirs cistercencs i seixanta-cinc municipis que amaguen indrets fascinants i carregats d’història. En aquest número, hi trobarem diferents articles que versen sobre la història i el patrimoni de Santa Coloma, com l’article de Vicenç Aguado, L’escultor de Déu, que ens parlarà de l’autor del retaule de Sant Llorenç de l’església parroquial de Santa Maria, Jordi de Déu.

El dissabte 21 d’abril, la Sala Gran del Castell acollirà la tradicional Hora poètica, amb un interessant recital de poemes i cançons. El diumenge 22 d’abril, la jornada començarà a les 9 del matí amb la XII Cursa de Muntanya – Caminada Popular. Al llarg de tot el matí a la Plaça Major es trobaran parades de llibres i roses i tallers infantils. A les 12 del migdia, es presentarà el llibre publicat per Obrador Edèndum Els fenòmens de l’atenció d’Eugeni d’Ors per Víctor Pérez, autor de l’edició. Els actes del Sant Jordi 2018 es clouran el dijous 26 d’abril, a les 8 del vespre a l’entrada del castell amb una actuació dels alumnes de guitarra i cant de l’Escola de Música, en el ja tradicional concert “L’escola a l’escala”.

Les activitats compten amb la participació activa de diferents entitats de la vila com l’Escola Municipal de Música, el Club Atletisme Santa Coloma, QuerActiu, el Club de Lectura, La Segarra, el Campus Extens de la URV i l’Obrador Edèndum. A més a més, Comerç Santa Coloma ha preparat un sorteig de diferents productes per a la setmana de Sant Jordi del 23 al 29 d’abril. Us convidem a tots i a totes a participar-hi!