Santa Coloma de Queralt celebra amb èxit la primera edició de l’Activa’t

03/10/2017

Santa Coloma de Queralt celebra amb èxit la primera edició de l’Activa’t

La primera Jornada d’Esport i Salut de Santa Coloma de Queralt, conegut com l’ Activa’t, es celebrà el passat dissabte 30 de setembre amb una bona acollida per part del públic. Ja de bon matí, la tècnica en fitness, Estela Garcia, ens acompanyà en una ruta pel municipi, uns trenta minuts d’exercici que es complementaren amb l’explicació pràctica de les màquines de gimnàstica ubicades al Parc dels Horts. Seguidament, a les Fonts de les Canelles, ens esperava un deliciós esmorzar saludable, amb una macedònia de fruites, ametlles i avellanes. A la sala dels Merlets del Castell dels Comtes, a les 11 del matí, la tècnica en dietètica, Isabel Albiñana, ens presentà les pautes sobre una dieta saludable i equilibrada, incidint en els aliments més saludables per al nostre cos, i com amb la seva combinació poden cobrir les necessitats físiques i energètiques del nostre organisme. Seguidament, el duet format per Gemma Sabater i Iñaki Erdoiza, de Mecànica Humana, ens explicaren de forma pràctica els motius de les lesions i dels malestars físics i com a través de la nova tècnica de la biomecànica podem solucionar-los i evitar-los. La part de la biomecànica ciclista, tingué molta expectació entre el públic, ja que es convidà a un ciclista de la BTT Queralt, Julià Mullerat, el qual in situ poguérem aprendre la necessitat de tenir un bon quadre de bicicleta, el seient o les cales.

La jornada es veié afectada a causa dels preparatius del Referèndum de l’1O, així que l’organització decidí canviar l’ubicació de les activitats del Castell a l’Institut Joan Segura i Valls, i anul·lar alguna de les activitats, com la xerrada amb la nedadora Erika Soriano. Així doncs, la jornada continuà a les 5 de la tarda, amb l’instructor Manel Àlvarez ens explicà què són els hipopressius, quins són els seus beneficis i les alumnes aprengueren a fer aquests exercicis respiratoris i posturals.

Finalment, a les 7 de la tarda, amb una gran afluència de públic, el colomí i escriptor Jordi Corbella juntament amb el periodista Víctor Riverola, de forma divertida i amena realitzaran la xerrada La Muntanya com estil de vida i la presentació dels llibres Al monte con... i La montaña puede curar.

Des de l’Ajuntament de Santa Coloma de Queralt agraïm a tots els participants, ponents i col·laboradors per haver fet possible aquesta nova iniciativa a la vila amb l’objectiu acostar i promocionar els hàbits de vida saludable i l’activitat física al conjunt de la població.

Àrea de comunicació