Santa Coloma de Queralt dedica una jornada al Pa de Mestral

28/07/2017

Santa Coloma de Queralt dedica una jornada al Pa de Mestral

El proper diumenge 30 de juliol Santa Coloma de Queralt celebrarà una jornada festiva al voltant del  Pa de Mestral. Per als que encara no el coneguin, el Pa de Mestral és un pa fet només amb productes de la demarcació de Tarragona, la farina dels camps de blat de Santa Coloma, la sal del Delta i una mica d’oli de la DO Siurana. Els impulsors del projecte, que s’inicià l’any 2015, foren l’Associació de Forners Artesans de les Comarques de Tarragona, la farinera Sunyer, la mateixa que participà en l’elaboració del pa de Tramuntana a Girona, i de la Cooperativa Coperal de Santa Coloma, que seria l’encarregada de destinar unes hectàrees de blat de les varietats Nogal i Berdún per produir la farina necessària per produir aquest pa de proximitat i de qualitat. El pa de mestral és tipus xusco d’uns 500 grams. Per identificar-lo, porta una cinta de cartró que l’embolcalla.

La jornada de diumenge s’iniciarà a les 10 del matí a Santa Maria de Bell-lloc amb la benvinguda a càrrec del Sr. Magí Trullols, alcalde de Santa Coloma, i el Sr. Àngel xifré, director dels Serveis Territorials del Departament d’Agricultura Ramaderia i Pesca de Tarragona. L’acte seguirà amb l’inici de la sega del blat del Pa de Mestral, al mateix indret, al costat de Santa Maria, on el pagès Jordi Corsellas segarà davant dels assistents la varietat de blat Berdún. A 2/4 d’11 del matí, el president de la COPERAL, Sr. Ramon Segura, explicarà la collita 2017 de les varietats que formen el Pa de Mestral i seguidament, el Sr. Joan Cabré, president del Gremi de Forners Artesans de les Comarques de Tarragona explicarà les característiques d’aquest pa de proximitat. Finalment, a les 11 del matí, es realitzarà un esmorzar popular.

La festa del proper diumenge pretén donar a conèixer aquesta experiència, aquest nou projecte, i que els consumidors puguin conèixer de primera mà com es produeix aquest nou pa tarragoní des del primer pas, que no és altre que la producció del blat, matèria primera i indispensable per a produir la farina amb la qual els nostres forners i forneres elaboraran el pa de Mestral i que els consumidors gaudiran a taula.