Santa Coloma es fa seva la figura de mossèn Clascar i Sanou

19/07/2017

Santa Coloma es fa seva la figura de mossèn Clascar i Sanou

Dissabte dia 15 juliol, en el marc de l’agermanament cultural entre les viles de Santa Coloma de Farners i Santa Coloma de Queralt, la vila comtal va homenatjar i reivindicar a Frederic Clascar.

Al saló de plens, l’Ajuntament colomí va rebre a una comitiva de Santa Coloma de Farners formada per l’alcalde, la regidora d’Ensenyament i per representants d’entitats i associacions selvatanes. I és que les dues viles comparteixen la biografia de l’il·lustre patriota liturgista i biblista.

En aquest marc, el filòleg i escriptor colomenc Ramon Sargatal i l’arxivera colomina Lali Albareda en varen glosar la figura i l’obra, destacant que va néixer a Santa Coloma de Farners i créixer a Santa Coloma de Queralt, abans d'instal·lar-se a Vic i a Barcelona, on començaria la carrera eclesiàstica, un esforçat aprenentatge del grec i l'hebreu i la més que justa fama de patriota i erudit. El 1911  fou membre fundador de la Secció Filològica de l’Institut  d’Estudis Catalans. El 1915 publicava el Gènesi i el 1917 enllestia el Càntic dels Càntics.

El reconeixement a Clascar va culminar amb la descoberta d’una placa en la casa on va viure la seva infància i adolescència, al c/ Major, 43, moment en el qual el duet format per Berta Vergés i Carla Sendra va interpretar ‘El meu país és tant petit’.

El dinar de germanor va tenir lloc al Casal. A la tarda els colomencs van gaudir d’una visita guiada a la vila i van participar de la festa gastronòmica de la vila, la romescada colomina, sopant a la Plaça amb més de 800 persones.

(Imatges: Ramon Orga)