Santa Coloma viurà un gran cap de setmana festiu

10/05/2018

Santa Coloma viurà un gran cap de setmana festiu

Els dies 18, 19 i 20 de maig, Santa Coloma de Queralt acollirà les festes Som terra de patrimoni, Tros Food Vall del Corb, el Festival Maig, i la segona trobada de furgonetes camper, la SCQ Camper Friendly.

La vila ha organitzat un cap de setmana festiu al voltant del patrimoni i les tradicions. Som terra de patrimoni és una festa dedicada a la divulgació i promoció de tots aquells elements que formen part de la identitat colomina, des de les festes, les tradicions, els monuments, la gastronomia, fins al paisatge. A més a més, coincidint amb aquesta jornada, es celebra la tercera edició del Tros Food Vall del Corb i la segona trobada de furgonetes, la Camper Friendly, així com el Festival Maig.

Els actes s’iniciaran el divendres a les 7 de la tarda amb la inauguració de les exposicions De la funció a la forma. Estris rurals recuperats, de Josep Maria Tarragó i Les eines i la seva funció. Estris rurals oblidats, de l’Associació Cultural Baixa Segarra. Seguidament, s’inaugurarà la zona posterior del Castell dels Comtes, el Jardí, fins ara inaccessible al públic i que aquest divendres ja podrem gaudir acompanyats de la música en directe que oferiran les violoncel·listes Laia Bòria i Clara Puig. A les 8 de la tarda, el Festival Maig ens oferirà una prèvia amb el concert de Sara Roy i Maria Farrés. El divendres acabarà amb un correfoc a càrrec dels Diables Keresus juntament amb els Cabrons i Bruixes de Centelles.

El dissabte començarà amb la típica benedicció dels tractors i l'esmorzar de Sant Isidre a la Coperal. A les 11, s’iniciarà el Tros Food, una ruta gastronòmica i turística que pretén donar a conèixer els paisatges del riu Corb a través d'un tast dels productes que s'hi elaboren. Els BenSonats Batucada amenitzaran la sortida dels participants. A 2/4 d’1 del migdia tindrà lloc la inauguració de la rebotiga de Cal Jaume Punto, tot just un any després de la seva obertura. Per als que no la coneguin, Cal Jaume Punto és una antiga xocolateria, cereria, adrogueria i petit obrador que tancà a finals dels anys 60 i que el 2017 reobrí com a espai museu. El matí de dissabte també ha estat pensat per als més petits i petites de casa, podran gaudir de la visita familiar Els secrets de les pedres i de l’espectacle infantil Pinxo & Panxa. Abans d’anar a dinar, a la Plaça Major, hi trobareu el vermut electrònic amb Mackaulin & Xavito de Vito.

La tarda del dissabte començarà amb una nova sessió de batucada, que seguirà amb els jocs tradicionals i el berenar, pa amb oli, vi i sucre. També es realitzaran visites a l’antiga botiga de Cal Jaume Punto i a les 7 de la tarda, a l’església de Santa Maria de Bell-lloc, el pilenc Magí Balcells avançarà un capítol del llibre l’Esfera invisible, un llibre de cavalleries que s’enfonsa en les llegendes medievals europees per explicar, a través d’un noble cavaller templer de la Casa de Queralt, un expert alquimista i un jove picapedrer, el significat ocult dels gravats de les pedres de Santa Maria de Bell-lloc. En acabar, Josep Maria Carreras ens descobrirà la història d’aquest monument. Per als amants de la música, a Sant Gallard us espera la cinquena edició del Festival Maig amb els artistes Adrià Foix & Carla Sendra, Ofiura, Serial Killerz, Te Jodes y Bailas, Autumn Comets i Delafé. El Festival acabarà al Casal de Santa Coloma amb DJ Surda i DJ’S Colomins.

El diumenge 20, Santa Coloma estrenarà el dia amb la Transermites, una caminada familiar, tranquil·la, paisatgística i històrica que enguany passarà per les esglésies de Santa Maria i Sant Vicenç d’Aguiló i per les petjades fòssils. L’esmorzar popular serà a la plaça de l’Església juntament amb la mostra de puntaires, i a la plaça Major, punt de reunió de colomins i colomines, serà en el marc del mercat de productes artesanals i de proximitat; la mostra turística Som d’inTerior, amb l’objectiu de facilitar la promoció dels municipis del nostre territori, i oferir un espai per donar a conèixer no només els béns històrics i naturals que ens singularitzen sinó també els serveis de restauració, allotjament, propostes o activitats que s’ofereixen. Com a novetat, en aquesta edició hi haurà degustacions de productes artesanals i també del plat per excel·lència de la cuina local, el romesco colomí. La festa Som terra de patrimoni també és un espai per a la cultura tradicional i popular colomina, que grallers, diables, esbart dansaire i geganters donaran a conèixer a través de tallers i a partir de 2/4 d’1 del migdia, amb els lluïments i s’acabarà amb l’actuació dels bastoners de Montblanc.

Diumenge serà el dia de portes obertes als monuments, qui ho desitgi podrà descobrir el castell, pujar a la torre, gaudir de visites comentades a l’exposició d’aus de la Baixa Segarra, de l’església de Santa Maria, Santa Maria de Bell-lloc, la Capelleta de Sant Magí i l’Església de Santa Magdalena.

Per acabar d’arrodonir el cap de setmana, els espera ball i concert amb l’Orquestra Tarantella al Teatre Municipal Estrella, i a les 8 del vespre, concert Iter Luminis: Un camí orientat, amb Lídia Pujol, a l’església parroquial de Santa Maria, com a activitat de cloenda dels 25 anys de l’Associació Cultural Baixa Segarra.

Les visites guiades a Cal Jaume Punto, la torre i la visita familiar són amb reserva prèvia a l’Oficina de Turisme (977 88 04 78). Podeu seguir tota la informació a la pàgina web: www.stacqueralt.altanet.org i a les xarxes socials.

El dies 18, 19 i 20 Santa Coloma de Queralt us obre les portes per compartir les seves tradicions i el seu patrimoni. Us hi esperem!

DESCARREGA'T TOT EL PROGRAMA

Documents associats: