S’aprova un projecte de restauració del bosc de ribera del Camí de les Terres del Gaià a Santa Coloma de Queralt

27/10/2016

La iniciativa és impulsada per la Diputació i entitats socials del Camp de Tarragona i les Terres de l’Ebre amb col•laboració amb l’Obra Social “la Caixa”. El projecte consta de diferents actuacions mediambientals i ocuparà persones amb risc d’exclusió.

El passat divendres 21 d’octubre, la Diputació de Tarragona i entitats socials del Camp de Tarragona i les Terres de l’Ebre van signar un acord anual de col•laboració per la preservació dels espais naturals de la demarcació i per la inserció laboral de persones en risc d’exclusió. L’aportació ascendeix a la quantitat de 450.000 euros que rebran un total d’onze entitats i permetrà l’ocupació de 58 persones. L’Obra Social “la Caixa” és l’impulsora d’aquest programa i permetrà la realització de disset projectes d’actuació mediambientals i gestionats per la Diputació de Tarragona.

Dins d’aquest acord, s’hi troben dues actuacions a nivell comarcal, els Camins fluvials del Francolí a Montblanc, i el Camí de les Terres del Riu Gaià a Santa Coloma de Queralt. Ambdós projectes seran realitzats per APRODISCA (Associació Pro Persones amb Disminució Psíquica de la Conca de Barberà), entitat social amb una llarga trajectòria en l’àmbit de la integració social i laboral. El pressupost destinat per aquestes dues accions és de 40.000 euros.

L’objectiu del programa és conservar, preservar i potenciar els espais naturals dels boscos de ribera, la restauració de zones degradades, la mitigació dels efectes del canvi climàtic, i millorar l’accés i el trànsit de les persones per aquests espais. L’actuació es durà a terme del municipi de Santa Coloma, entre el naixement del riu Gaià fins al Molí Nou de Sant Gallard, amb un total de 3.600m. Entre diferents actuacions cal destacar, la millora de l’accessibilitat del camí, l’obertura de nous trams i passeres, l’eliminació d’espècies al•lòctones, com la canya o la troana, la retirada de la brossa o la plantació de varietats locals d’arbres. Aquestes tasques s’iniciaran el novembre d’aquest any i finalitzaran al març del 2017.