Som terra de patrimoni

Els dies 12, 13 i 14 de maig de 2017, Santa Coloma de Queralt celebra la segona edició de Som terra de patrimoni, una festa dedicada a la divulgació i promoció de tots aquells elements que formen part de la identitat d’un poble, des de les festes, les tradicions, els monuments, la gastronomia, fins al paisatge. En l'edició d'aquest any, tindrà lloc un acte molt esperat per al poble, la reobertura de l’antiga botiga de cal Jaume Punto, convertida ara en un nou equipament cultural i un recurs turístic de Santa Coloma de Queralt, amb el qual es pretén donar a conèixer el món del petit comerç familiar des de mitjans del segle XIX fins als anys 60 del segle XX.

SOM TERRA DE PATRIMONI – SANTA COLOMA DE QUERALT –

12-13-14 DE MAIG DE 2017

Divendres 12 de maig

Entre 7 i 8 de la tarda, inauguració de les exposicions:

- PAPER SOBRE PAPER. Sèrie – Els somnis de Kurosawa d’Eulàlia Calzada – Sala Coperal- Obertura: 13, 14, 20 i 21 de maig de 12 a 2 del migdia i de 6 a 8 de la tarda.

- Terra cuita. Col·lecció de Ceràmica de Mª Teresa Lliró – Sala Gran del Castell - Obertura: 13, 14, 20 i 21 de maig de 12 a 2 del migdia i de 6 a 8 de la tarda.

- Botigues d’abans. Exposició fotogràfica d’Associació Cultural Baixa Segarra – Sala dels Arcs del Castell -Obertura: del 13 al 31 de maig de 10 a 2 del migdia.

- 8 de la tarda: Combo – Sala Merlets del Castell – Escola Municipal de Música.

Dissabte 13 de maig

- De 2/4 de 10 a 2/4 de 12 del migdia: Caminada per la Ruta dels Molins – Font de les Canelles

- 10 del matí: Esmorzar Sant Isidre i benedicció dels tractors – Coperal

- A 2/4 de 12 del migdia: Inauguració de la festa i de cal Jaume Punto amb la presència del Sr. Àngel Xifré, director del DARP de Tarragona i la família de Joan Farrés Puig -  Sala d’Actes de l’Ajuntament

- De 2/4 d’1 a 2 del migdia: Visita inaugural a la botiga de cal Jaume Punto – C/Major 17

- De 2/4 d’1 a 2/4 de 3 del migdia: Vermut musical amb Quico Tretze – Plaça Major – Festival Maig.

- De 2/4 de 5 a 2/4 de 6 de la tarda: Visita comentada a l’antiga botiga de cal Jaume Punto – C/Major 17.

- A les 5 de la tarda: Presentació del conte Endevinalles musicals de Rosa Bofarull i il·lustracions de Berta Artigal – Sala Merlets del Castell.

- De 2/4 de 6 a 8 de la tarda: Berenar tradicional: pa amb oli, vi i sucre – Plaça Major – Dones Colomines.

- De 2/4 de 6 a 2/4 de 9 del vespre: Jocs tradicionals amb El burro dels jocs i escacs i tallers amb les entitats colomines – Plaça Major – Diables Keresus, Esbart, Escacs Santa Coloma, Gegants i Ben Sonats Batucada.

- De 6 a 2/4 de 8 de la tarda: Maridatge de productes artesanals – Cerveseria Segarreta – Preu: 12€*- Inscripció prèvia.

- A les 6 de la tarda: Presentació del llibre l'Escultor de Déu de Vicenç Aguado – Sala Merlets del Castell.

- A les 7 de la tarda: Visita comentada del retaule de Sant Llorenç per Damià Amorós – Església parroquial de Santa Maria.

- De 8 a 2/4 de 10 del vespre: Visita cantada amb llengües medievals amb Jaume Martell – Plaça Major

- De 2/4 de 9 a 10 del vespre: Maridatge de productes artesanals – Cerveseria Segarreta – Preu: 12€*

- A 2/4 de 12 de la nit: Cercabirres i jocs tradicionals – Plaça Major – QuerActiu

- A les 12 de la nit: Concert de rumba amb La Séptima Trastada + DJ Alex Gassol i DJ Wallak – A l’Estrella – Gratuït.

*(Inscripcions al maridatge info@segarreta.com / 637 433 031).

Diumenge 14 de maig

- A ¾ de 8 del matí: Transermites – Esmorzar a Biure i visita guiada a les ermites de Biure – Figuerola – Santa Maria de Bell-lloc - Santa Magdalena – Sortida del peu del campanar – Preu: 5€ - Inscripció prèvia** a través del formulari: https://goo.gl/WBYnb4

- A les 8 del matí: Caminada popular a Sant Miquel de Montclar – Castell de Queralt – Plaça Major – Centre Excursionista Queralt.

- De 12 a 2 del migdia: Visita comentada a l’antiga botiga de cal Jaume Punto – C/Major 17.

- A 2/4 d’1 del migdia: Ballada de Gegants – Plaça Major –  Colla Gegantera de Santa Coloma.

- A les 2 del migdia: Dinar popular amb escudella de congre, civet de vedella amb guarnició, mel i mató – Preu: 12€** -Inscripció prèvia** - Amics del romesco.

- A les 5 de la tarda: Mostra i maridatge de ratafies a càrrec de la Confraria de Ratafia de Santa Coloma de Farners – Sala Fusteria del Castell – Preu: 3€ - Inscripció prèvia**

- A les 6 de la tarda: Xerrada La fotografia a Santa Coloma de Queralt i Baixa Segarra per Ramon Orga - Local de les Dones Colomines

- A les 7 de la tarda: Ball amb Excelsior – Teatre Municipal de l’Estrella – Preu: 8€.

DURANT TOT EL MATÍ:

- Esmorzar popular – Plaça de l’Església – Preu: 2€ - Amics del romesco.

- Mostra turística Som d’inTerior – Plaça Major

Exposició de ratafies a càrrec dels amics de la Confraria de la Ratafia de Santa Coloma de Farners.

A les 12 del migdia: Taller infantil a càrrec del punt d’informació turístic del Consell Comarcal de la Conca de Barberà.

- Mercat de productes artesanals i de km0 – Plaça Major.

- Trobada de cotxes i motos clàssics – Portal de Santa Coloma – Amics dels Cotxes Clàssics.

- Puntaires – Plaça de l’ Església – Dones Colomines.

- Plantada de Gegants: els 13 gegants de la vila i 4 gegants invitats de les colles de Sant Joan Despí i de Falset – Plaça Major – Gegants de Santa Coloma.

- Visites comentades a l’exposició Avifauna – Castell – Associació Ornitològica Baixa Segarra.

- Portes obertes als monuments: Castell i torre dels Comtes – Església de Santa Maria - Capelleta de Sant Magí - Santa Maria de Bell-lloc (La visita a la torre es farà cada hora, màxim 15 persones).

**Per a més informació, inscripció prèvia i venda de tiquets us podeu posar en contacte amb l’Ajuntament i l' Oficina de turisme (of.turisme@stacqueralt.altanet.org – 977 88 00 88 – 977 88 04 78)

Documents associats: